Logo konkursu

Olimpiada Wiedzy o Mediach

Program:

  1. System medialny. Struktura i zasady działania
  2. Komunikowanie społeczne. Rozwój środków, form i modeli komunikowania
  3. Kalendarium rozwoju mediów
  4. Społeczeństwo informacyjne
  5. Informacyjna, edukacyjna i rozrywkowa rola mediów
  6. Regulacje prawne i polityka medialna w Polsce po 1989 r.
  7. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
  8. Rynek mediów w Polsce po 1989 r. (prasa ogólnokrajowa i regionalna, radio, telewizja, Internet)
  9. Wybrani dziennikarze w Polsce na przełomie wieków
  10. Agencje informacyjne i prasa na świecie
  11. Gatunki dziennikarskie (prasowe, radiowe, telewizyjne i internetowe)
  12. Język we współczesnych mediach
  13. Dziennikarstwo obywatelskie

Literatura:

  1. Bajka Z., Historia mediów, Kraków 2008.
  2. Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2012.
  3. E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania, red. W. Godzic, Z. Bauer, Warszawa 2015.
  4. Gorman L., McLean D., Media i społeczeństwo; wprowadzenie historyczne, Kraków 2010.
  5. Język w mediach. Antologia, red. M. Kita, I. Loewe, Katowice 2012.
  6. Lisowska-Magdziarz M., Media powszednie. Środki komunikowania masowego i szerokie paradygmaty medialne w życiu codziennym Polaków u progu XXI wieku, Kraków 2008.
  7. Mielczarek T., W analogowym świecie. Zarys dziejów telewizji w Polsce w latach 1989-2013, Kielce 2015.
  8. Mielczarek T., Raport o śmierci polskich gazet, Warszawa 2012.
  9. Pisarek W., Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008, rozdz. I-VIII.
  10. Słownik terminologii medialnej,  red. W. Pisarek W., Kraków 2006.
  11. Słownik wiedzy o mediach, red. E. Chudziński, Warszawa-Bielsko Biała 2010 – obowiązują rozdziały I-IV.
  12. Czasopismo „Świat Wiedzy”, rubryka „Miniencyklopedia wiedzy o mediach”, wyd. 9/2018-12/2018 (II etap) i 9/2018-4/2019 (III etap).

 

Oficyna naukowa Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Wojewoda Podlaski Sejm Rzeczypospolitej Polskiej

Sponsorzy nagród

Mazowsze

Nagrody zostały przekazane przez Samorząd Województwa Mazowieckiego

Świat Wiedzy Bauer Media Group

Partner Strategiczny

Cogito

Partnerzy Medialni

Hydropolis - CNiWW FSD

Partnerzy

Minister Edukacji Narodowej Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego

Patronat

Kampus

Patroni medialni